عملیاتی شدن خدمات هوشمند شهروندی

گزارش های منتشر شده در  روزهای اخیر حاکی از آن هستند که ، سازمان فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری بانک صادرات ایران، شرکت ایرانسل، شرکت مبنا فرتاک کیش و شرکت مبنا کارت آریا پروژه خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر NFC با محوریت بانک صادرات ایران عملیاتی شد.
بر مبنای این گزارش خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر راهکار جامع NFCC بر بستر شبکه ایرانسل، مجموعه فراهم آورنده خدمات نوین NFC و مرکز گسترش فناوری اطلاعات به‌عنوان عامل چهارم دولت هوشمند است. این راهکار فضای امن و قابل‌اطمینانی را برای ارائه خدمت هویت موبایلی(MID)، انواع خدمات پرداخت از طریق سیم‌کارت NFC و گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند را در مناطق آزاد کشور فراهم می‌کند.

عملیاتی شدن خدمات هوشمند شهروندی

عملیاتی شدن خدمات هوشمند شهروندی

با استفاده از قابلیت ایجاد شده شهروندان منطقه آزاد انزلی از طریق این فناوری می‌توانند به جای استفاده از کارت‌های بانکی متعدد و یا کارت‌های اعتباری ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی، از سیم‌کارت خود برای پرداخت انواع خدمات شهری مانند خدمات حمل‌ونقل استفاده کنند.
گفتنی است، گسترش فناوری‌های مبتنی بر تلفن همراه در حال ایجاد انقلابی در صنعت پرداخت، سیستم‌های خرید فروشگاهی، اماکن تفریحی، پرداخت عوارض ورود به شهرها به‌خصوص در مناطق آزاد و قطب‌های گردشگری بوده و نظام بانکی ایران در این راستا از جهش مطلوبی برخوردار شده است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت - آریو پیام ایرانیان | نماینده رسمی ایرانسل توسعه یافته توسط تیم طراحی سایت و برنامه نویسی Tech Team